Co zrobić, jeśli zauważysz oszustwo na karcie kredytowej Bank of America

17.02.2021

Kiedy znalazłem oszustwo na mojej karcie kredytowej, moja pierwsza reakcja nie była właściwa: spanikowałem. Byłem zestresowany i zmartwiony, a te emocje powstrzymały mnie przed podjęciem produktywnych działań.

Nie wiedziałem, co robić iz jakiegoś powodu trochę bałem się skontaktować się z wystawcą mojej karty kredytowej. A jeśli pomyślą, że kłamię? Myślałem.

Patrząc wstecz, jest to ewidentnie irracjonalne. Ale tak się dzieje, gdy wpadasz w panikę! Więc jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, najlepszą radą jest zachowanie spokoju. Wiedz, że wszystko jest w porządku, a ustalenie, co zrobić, nie musi być trudne.

Jeśli masz kartę kredytową Bank of America i zauważysz dowody oszustwa na swoim wyciągu, możesz postępować zgodnie z instrukcjami i wskazówkami przedstawionymi tutaj. Im szybciej działasz, tym szybciej problem zostanie rozwiązany.

Czy Twoja karta kredytowa Bank of America chroni Cię przed oszustwami?

Mówienie komuś, żeby nie panikował, gdy zauważy szalone zarzuty, których nie wydawali, brzmi jak przypadek, w którym łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Ale oto dlaczego naprawdę nie powinieneś tracić energii na zamartwianie się.

Prawo federalne ogranicza wszystkich posiadaczy kart w bankach i kwestiach kredytowych do 50 USD. Poszczególni emitenci i firmy mogą nawet z tego zrezygnować, a Bank of America to jedyny bank, który to robi. Ich konsumenckie karty kredytowe są objęte usługą Total Security Protection banku.

Obejmuje to gwarancję odpowiedzialności 0 USD. Bank zwróci Ci pieniądze za wszelkie oszukańcze transakcje kartą kredytową. W niektórych przypadkach mogą oni zasilić Twoje konto z tytułu fałszywych obciążeń dokonanych na Twojej karcie już następnego dnia roboczego.

Dlatego zamiast wpadać w panikę, skontaktuj się z Bank of America. Wiedz, że jesteś chroniony, ale musisz powiadomić bank i przekazać mu wszystko, co wiesz o nieuczciwej działalności.

Jak zgłosić oszustwo

Jeśli zauważysz oszustwo na swojej karcie kredytowej Bank of America, zadzwoń pod numer 1-800-432-1000. Możesz również zalogować się do swojego portalu internetowego, aby zgłosić oszustwo w przypadku zgubienia lub kradzieży karty – ale jeśli to zrobisz, zadzwoń.

Jeśli podejrzewasz, że otrzymałeś wiadomość e-mail, telefon lub SMS, który był częścią oszustwa związanego z phishingiem, możesz skontaktować się z [email protected] .

Kontaktując się z bankiem, przekaż podejrzaną wiadomość na ten adres e-mail. W przypadku SMS-ów i rozmów telefonicznych opisz zdarzenie tak szczegółowo, jak to tylko możliwe, aby Bank of America miał wszystkie dostępne informacje do dalszego zbadania. Przygotuj się na skanowanie, faksowanie lub wysyłanie innych dokumentów pomocniczych, takich jak rachunki za usługi, w których się nie zarejestrowałeś, i sam wyciąg z karty kredytowej.

Musisz zgłosić wszelkie nieuczciwe działania, które znajdziesz lub nawet podejrzewasz. Jeśli nie dokonasz zgłoszenia, ochrona przed oszustwami Cię nie obejmie. Możesz ponieść odpowiedzialność za opłaty, których nie autoryzowałeś.

Jest to jeden z głównych powodów, dla których lepiej być nadmiernie ostrożnym, zamiast go odrzucać, ponieważ nie jest to nic wielkiego. I dlatego zawsze należy co miesiąc dokładnie sprawdzać swoje wyciągi! Przejrzyj dokument i przyjrzyj się każdej transakcji. Jeśli Bank of America nie otrzyma Twojego raportu, nie może ochronić Ciebie ani Twojej karty kredytowej przed oszustwami.

Jeśli oszustwo było spowodowane kradzieżą tożsamości, musisz wykonać jeden dodatkowy krok: skontaktować się z organami ścigania i złożyć raport policyjny.

Co się potem dzieje?

Po skontaktowaniu się z Bank of America mogą rozpocząć przetwarzanie i badanie Twojego zgłoszenia. Podczas tego procesu najpierw sprawdzą, czy padłeś ofiarą oszustwa (i wyjaśnią, co się stało, jeśli ustalą, że nie byłeś). Pamiętaj, aby zanotować wszystkie podane przez nich numery spraw – będziesz ich potrzebować, gdy oddzwonisz, aby sprawdzić swoje zgłoszenie.

Następnie usuną oszukańcze opłaty i zasilą Twoje konto, abyś nie był odpowiedzialny za dokonywanie płatności z tych kwot. Bank of America może zamknąć Twoje konto lub po prostu anulować kartę kredytową, której dotyczy problem, aby zapobiec dalszym nieautoryzowanym transakcjom.

Po zamknięciu lub anulowaniu starego konta i karty, na które ma to wpływ, bank poda nowe konto i numer karty. Przyspieszy również nową kartę, abyś mógł jak najszybciej wrócić do normalnego życia finansowego.

Po otrzymaniu nowej karty pamiętaj o zaktualizowaniu istniejących informacji dotyczących kont, subskrypcji i usług. Musisz podać nowy numer karty, aby płatności były przetwarzane bez problemów.

Zaktualizuj wszystko, co ustawiłeś do automatycznego płacenia, i zajrzyj do usług subskrypcji, takich jak Netflix, aby upewnić się, że informacje o płatności odzwierciedlają dane Twojej nowej karty kredytowej. Będziesz także chciał zaktualizować dowolną witrynę lub aplikację, która również przechowuje informacje o płatnościach, na przykład Amazon lub Uber.

Chodzi o to, aby być bezpiecznym, a nie żałować, więc miej oko na swoje konto Bank of America i wyciągi. Chcesz mieć pewność, że zasiliły Twoje konto fałszywymi opłatami, za które nie odpowiadasz. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz informacji w trakcie całego procesu, nie wahaj się zadzwonić i podać swój unikalny numer sprawy.

Zatrzymanie oszustw w przyszłości

Karty debetowe i kredytowe banku mają wbudowane funkcje bezpieczeństwa, a także rozszerzają ochronę zakupów na posiadaczy kart. To dobra wiadomość dla Ciebie, jeśli doświadczyłeś oszustwa na Twojej karcie kredytowej Bank of America. Nawet lepiej? Skorzystanie z tego nic nie kosztuje.

Bezpieczeństwo zaczyna się od chipów wbudowanych w karty kredytowe. Te chipy naprawdę utrudniają złodziejom kradzież informacji z czytników kart z chipem lub przy użyciu skimmerów.

Bank of America zapewnia również monitorowanie oszustw, co oznacza, że ​​cały czas monitoruje Twoje konto. Szukają wzorców w Twoich normalnych wydatkach i ostrzegają Cię, gdy wydarzy się coś niezwykłego.

Możesz także skonfigurować własne alerty na koncie, aby monitorować aktywność (zamiast sprawdzać wyciągi co miesiąc). Zaloguj się do swojego portalu bankowości internetowej i przejdź do zakładki „Alerty. W tym miejscu możesz dostosować otrzymywane alerty i sposób ich otrzymywania.

Udostępniają również zasoby w swojej witrynie, które mogą pomóc Ci lepiej zrozumieć, jak zapobiegać oszustwom i jakie kroki podjąć, jeśli do nich dojdzie. Obejmuje to przewodnik po zagubionym lub skradzionym portfelu, wskazówki dotyczące wdrażania inteligentnych środków bezpieczeństwa w Internecie oraz najlepsze praktyki dotyczące ogólnego bezpieczeństwa kart kredytowych.

Porozmawiaj też z Biurami Kredytowymi

Niezwykle ważne jest, abyś natychmiast zgłosił oszustwo do Bank of America, aby uniknąć opłat za transakcje, których nie dokonałeś. Gdy to zrobisz, możesz pójść o krok dalej, zwracając się również do 3 biur kredytowych.

Najpierw poproś o kopię raportu kredytowego. Po otrzymaniu go sprawdź, czy nie ma dowodów oszustwa na innych posiadanych kontach. Następnie rozważ poproszenie biura o umieszczenie alertów o oszustwach w Twoim zgłoszeniu.

Ta wiadomość zawiera prośbę, aby wierzyciele skontaktowali się z Tobą za pośrednictwem podanych przez Ciebie informacji kontaktowych, zanim otworzą jakiekolwiek rachunki na Twoje nazwisko. Oto gdzie zadzwonić do każdego z 3 biur:

Informacje kontaktowe amerykańskich biur kredytowych Biuro kredytowe Numer telefonu Adres pocztowy Equifax 1-800-525-6285Equifax Fraud Assistance, PO Box 105069, Atlanta, GA 30348 Experian 1-888-397-3742Experian, PO Box 949, Allen, TX 75013 TransUnion 1-800-680-7289Departament pomocy ofiarom oszustw, PO Box 6790, Fullerton, CA 92834A jeśli masz konta lub karty w innych instytucjach finansowych, Bank of America sugeruje skontaktowanie się z tymi firmami. Mogą pomóc w ochronie, sprawdzając konta pod kątem oszustw, aktualizując hasła i anulując wszystko, czego dotyczy.

Co możesz zrobić samodzielnie

Nie musisz polegać wyłącznie na żadnym banku lub wydawcy karty, aby zapobiec oszustwom. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić samodzielnie, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego zdarzenia.

Najbardziej oczywistymi krokami jest zabezpieczenie zarówno karty fizycznej, jak i danych osobowych. Nie pozwól innym osobom korzystać z Twojej karty ani zabierać jej z oczu podczas dokonywania transakcji. Unikaj podawania swoich danych (w tym numeru karty) przez telefon, jeśli nie weryfikujesz dzwoniącego. I nigdy nie podawaj tych informacji pocztą elektroniczną.

Dbanie o bezpieczeństwo danych osobowych oznacza również ochronę dokumentów, dokumentów i pokwitowań. Nawet jeśli zamierzasz je wyrzucić, upewnij się, że zniszczyłeś te dokumenty, aby złodzieje nie mogli wykorzystać informacji z twojego kosza do popełnienia oszustwa.

Chroń swoje dane cyfrowe z taką samą ostrożnością – nie podawaj haseł ani nie ujawniaj ich. (Jeśli Twoje hasło to „hasło, zmień je teraz). Aktualizuj swoje hasła co 6 miesięcy i nie używaj tego samego dla wszystkich kont.

Jak opisano powyżej, zgłaszaj wszelkie podejrzane działania. Może się to wydawać przesadą, ale lepiej być ostrożnym niż nieostrożnym, jeśli chodzi o oszustwa. Nikt nie będzie cię winił za to, że pracujesz nad zapobieganiem nieuczciwym działaniom, ale gdy to się stanie, każdy może boleć głowy.

Kierując się zdrowym rozsądkiem i zdrowym rozsądkiem, możesz zapewnić bezpieczeństwo kredytu. Samo zachowanie świadomości i ostrożność zamiast wzruszania ramionami i mówienia „wszystko będzie dobrze może pomóc w zapobieganiu naliczaniu nieuczciwych opłat na karcie kredytowej Bank of America w przyszłości.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy