Dlaczego finanse przedsiębiorstwa są ważne dla wszystkich menedżerów?

17.02.2021
Category: Mogą Również

Różnica między finansami przedsiębiorstwa a zarządzaniem finansami

Zasady finansów korporacyjnych wpływają na każdego decydenta w korporacji, niezależnie od tego, czy przeprowadza on wezwania wysokiego szczebla do przejęć lub inwestycji, czy też wybiera dostawcę do obsługi automatu z napojami w pokoju socjalnym. Menedżerowie często muszą wdrażać i wyjaśniać te decyzje osobom, które im podlegają. Zrozumienie finansów korporacyjnych daje menedżerom informacje, których potrzebują, aby informować i motywować.

Wszystko kosztuje

Mówiąc najprościej, finanse przedsiębiorstw odnoszą się do tego, jak firmy zarabiają pieniądze i jak je wydają. Menedżerowie na każdym szczeblu są zaangażowani, nawet jeśli tylko pośrednio, w obie te czynności. Zatem ich skuteczność zależy do pewnego stopnia od ich znajomości finansów. Aswath Damodaran, profesor finansów na Uniwersytecie w Nowym Jorku, zwięźle podsumował tę kwestię, mówiąc: „Każda decyzja związana z wykorzystaniem pieniędzy jest decyzją finansową przedsiębiorstwa. Decydowanie, kogo zatrudniać, zwalniać i awansować, ustalać poziomy cen, ustalać harmonogramy produkcji, a nawet zamawiać materiały biurowe, ma wpływ na wynik finansowy firmy. Menedżerowie muszą zrozumieć, jak finanse przedsiębiorstwa wpływają na ich dział i jak ich dział wpływa na finanse firmy.

Wyjaśnienie decyzji korporacyjnych

Kiedy ludzie, którzy pracują pod kierownictwem, pytają: „Jak możemy sobie pozwolić na przebudowę biura, kiedy brakuje nam personelu lub „Dlaczego nie dostaliśmy podwyżki po zaksięgowaniu zysku, odpowiedzi są zakorzenione w finansach przedsiębiorstw . Menedżer, który rozumie, że może udzielić wyjaśnień, które jego ludzie zaakceptują. Na przykład może wyjaśnić, w jaki sposób wydatki kapitałowe (remonty) i koszty operacyjne (personel) znacznie się różnią. Potrafi pokazać, dlaczego zysk niekoniecznie zmienia przepływ gotówki. Podwładni mogą nie być zadowoleni z odpowiedzi, ale rozsądne wyjaśnienia mogą usunąć część tajemnic z decyzji korporacyjnych i być może zmniejszyć frustrację.

Co to oznacza dla pracowników

Menedżerowie znający się na finansach mogą być lepiej przygotowani do motywowania swoich pracowników, wyjaśniając, w jaki sposób mogą skorzystać, jeśli firma się rozwija, a co za tym idzie, w jaki sposób ich praca może przyczynić się do sukcesu firmy. W podręczniku zatytułowanym „Rachunkowość finansowa dla MBA autorzy szczegółowo opisują wiele sposobów, w jakie menedżer może wykorzystywać informacje finansowe do wzmacniania pracowników. Na przykład menedżerowie, którzy potrafią wyjaśnić niuanse opcji na akcje, planów podziału zysków, RSU i programów 401 (k), mogą wykorzystać te korzyści jako marchewki motywacyjne. Nauczenie pracowników, jak analizować kondycję finansową firmy, może przygotować ich na rozmowę o odszkodowaniach. Menedżerowie mogą również wykorzystywać dane finansowe do wyznaczania jasnych, realistycznych celów, które będą miały sens dla wszystkich, którzy im podlegają.

Zrozumienie celów

Ostatecznie zadaniem menedżera jest pomóc firmie osiągnąć jej cele. Jak wskazuje profesor Damodaran, w przypadku większości przedsięwzięć sprowadza się to do maksymalizacji wartości firmy. Inni opisują główny cel firmy jako „maksymalizację wartości dla akcjonariuszy. Bez względu na określony cel, wskaźniki jego osiągnięcia będą prawie zawsze wyrażane w języku finansów przedsiębiorstw – zysk netto (zysk), wolne przepływy pieniężne, kapitał własny, dywidendy zwrócone akcjonariuszom i tak dalej. Menedżerowie, którzy płynnie posługują się tym językiem, mogą lepiej ocenić, czy ich decyzje kierują firmę do przodu w kierunku celu, czy też popychają ją na boki lub nawet wstecz.

  • New York University: Wprowadzenie do finansów przedsiębiorstw
  • National Center on Nonprofit Enterprise: Zarządzanie finansami dla wszystkich starszych menedżerów? Dlaczego to?
  • Narzędzia księgowe: Co to są wydatki kapitałowe?
  • Rachunkowość finansowa dla MBA, wydanie czwarte; Peter Easton i in
  • Sarasota Herald-Tribune: Zysk jest OK; Przepływ gotówki zapewnia sukces
  • Boston Globe: Czy „wartość dla akcjonariuszy jest szkodliwa dla biznesu?

Cam Merritt jest pisarzem i redaktorem specjalizującym się w biznesie, finansach osobistych i projektowaniu domu. Brał udział w publikacjach USA Today, The Des Moines Register i Better Homes and Gardens. Merritt ukończył dziennikarstwo na Drake University i zdobywa tytuł MBA na University of Iowa.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy