Apple - wyniki sprzedaży iPhone’ów w czwartym kwartale 2018

Apple doświadczył największego spadku sprzedaży iPhone'ów od trzech lat. Gubi przez upór

Sprzedaż iPhone’ów osiągnęła największy spadek od czasu trzech lat - powstaje z danych firmy analitycznej Gartner. Na firmie Apple mścić się ma brak w ofercie tańszego komórkowy, który powstałby z rozumują o rynkach takich jak na przykład Chiny czy Indie.

Sprzedaż smartfonów spadła po przypadku niemal każdego producenta elektroniki w bardzo istotnym kwartale świątecznym. Apple ucierpiał na tym polu najmocniej. Powiększyło to przewagę Samsunga nad amerykańską korporacją.

Największym zaskoczeniem będą wyniki Huawei. Mimo problemów wizerunkowych pod koniec 2018 roku firmie udało się zwiększyć sprzedaż telefonów komórkowych i udział w rynku.

Oto dane:

  • Apple sprzedał 64 miliony iPhone’ów w czwartym kwartale 2018 roku. Rok kalendarzowy wcześniej było ich 73 mln.
  • Apple frapuje obecnie 16 proc. rynku smartonów. W czwartym trymestrze 2017 roku było to 18 proc.
  • Głównym powodem jest słabsza sprzedaż w Chinach. Udział Apple’a na tamtejszym rynku iphoneów spadł o 9 proc.
  • Huawei sprzedał 60 milionów telefonów w czwartym kwartale. To więcej niźli przed rokiem w tymże samym okresie – wówczas były to 44 miliony.
  • Do Huawei powinno się obecnie 11 proc. ogólnoświatowego rynku smartfonów.

Zdaniem Gartnera to najgorszy rezultat Apple’an od pierwszego kwartału 2016 roku. Apple samodzielnie informował ostatnio, że upada sprzedaż telefonów firmy.

Anshul Gupta, analityk Gartnera, uważa, że dzieje się tak, ponieważ Apple i Samsung wybierani są za pośrednictwem osoby chcące podwyższyć klasę sprzętu – takie, które mają już telefon Apple’a lub Samsunga i pragną kupić nowy model.

Chińskie marki odpowiadają w potrzeby osób, które kupują swój pierwszy smartfon. Tego rodzaju osób wiele jest ciągle w Chinach, Indiach czy Ameryce Południowej. Producenci z Chin oferują szerokie portfolio telefonów w niskich wartościach.

Marki takie jak Huawei czy Oppo mogą spodziewać się zwiększenia sprzedaży po najbliższej przyszłości.

Apple prawdopodobnie nie stworzy taniego telefonu, byle tylko poprawić wyniki sprzedaży

Apple wypuścił do tej pory na rynek zaledwie 2 "tańsze" modele iPhone’ów: w małym stopniu popularny model 5C jak i również dobrze przyjęty SE. Jakiegokolwiek z nich nie można już oficjalnie kupić.

Gupta twierdzi, że to mało prawdopodobne, by Apple wyprodukował znacznie tańszy wzór iPhone’a, który miałby służyć na potrzeby klientów z niższym budżetem. – Zawsze koncentrowali się na wartości handlu, a nie udziałach w rynku – powiedział Gupta w rozmowie z amerykańską redakcją Business Insidera.

Apple może nie sprzedawać tak wielu telefonów, co chińskie firmy, ale wciąż zyskuje więcej pieniędzy na każdym sprzedanym urządzeniu.

– Gdyby zaczęli sprzedawać bardziej korzystne smartfony, to zniknąłby jakiegoś rodzaju aspiracyjny element dysponowania iPhone’a. Lubią być marką premium – dodał.

Mimo wszystko pozwolenie chińskim markom na dominację po kwestii lojalności klientów i rozpoznawalności może nie stanowić najlepszym pomysłem. Apple nie zaakceptować dociera do całej rzeszy klientów, którzy kupują własny pierwszy smartfon w życiu.

Huawei z transportu trafia zarówno do bogatszych klientów ze swoimi telefonami serii P, jak i do tych szukających bardziej przystępnych cenowo urządzeń – dzięki marce Honor.